Pages

2009. július 20., hétfő

42,) Scooby-doo torta





Ezt a tortát Martinkámnak készítettem az idei születésnapjára.
Mint a képből is kiderült, elvetemült:) Scooby-doo rajongó, úgyhogy adva volt a téma rendesen. Egy cukrászati oldalon találtam egy olyan Scooby tortát, amiről úgy éreztem nem haladja meg a képességeimet:-).
Na akkor lássuk,,,,

HOZZÁVALÓK:

PISKÓTÁHOZ:

- 8 tojás
- 8 evőkanál liszt
- 8 evőkanál cukor
- sütőpor

(idő hiányában:-) készen kapható, kerek tortalap)

KRÉMHEZ:

- 20 dkg margarin
- 20 dkg porcukor
- 1 csg vaníliás pudingpor
- 2-3 evőkanál keserű kakaópor
- 4 dl tej
- 2 evőkanál liszt

DÍSZÍTÉSHEZ:

- 1 tábla étcsokoládé (100g)


ELKÉSZÍTÉS:

A szuper kézügyességgel rendelkezők szabad kézzel, saját kútfőből:) is kivághatják a fej formáját. Mivel én nem ide tartozom, így oldottam meg: elmentettem a képet (ehhez az alsó képet ajánlom), majd kinagyítottam akkorára, hogy a monitoron még minden körvonal látható legyen. Majd fogtam egy darab sütőpapírt és rátettem a monitorra és körberajzoltam, a mimikákat is és a fekete foltokat is:).Természetesen ki is lehet nyomtatni a legnagyobb méretben ami még látszik, majd úgy átrajzolni sütőpapírra.
Majd ezután felolvasztottam az étcsokit, tálcára tettem a papírt és a fekete foltokat (szemöldök, nyakörv stb) kicsepegtettem az előrajzolt formákban, majd betettem a hűtőbe dermedni. Ezután elkészítettem a piskótát (A nyolc tojást szétválasztjuk, egyik tálba a sárgáját tesszük, a másikba, egy nagyobb tálba pedig a fehérjét. A nyolc evőkanál lisztet egy mélytányérba kimérjük, a sütőport beletesszük. A cukrot elkeverjük a tojássárgájával. A fehérjét pedig kemény habbá verjük. Ezután beleteszzük a sárgáját és a lisztet, majd óvatosan , hogy a hab ne törjön, szellősen, lazán összekeverjük) és a kivajazott, kilisztezett tortaformában szépen megsütöttem.
Amíg hűlt, összeállítottam a krémet:
A 4 dl tejet sűrűre főztem a pudingporral és a liszttel. A margarint habosra kevertem a porcukorral, majd amikor a puding kihűlt elegyítettem a kettőt és kakaóporral színeztem.
A foltok miután megdermedtek, leszedtem őket a sütőpapírról és félre raktam. A papíron körbevágtam a fejformát, majd ráhelyeztem a piskótára és éles, vékonypengéjű késsel körbevágtam. A piskótát 3 ba vágtam és megkentem a krémmel, majd körbe az oldalát és a tetejét is. Ezután a sütőpapírt nézve saccperkábé alapon elhelyeztem a foltokat és hegyes késsel meghúztam a mimikai ráncokat.
Ezzel el is készültünk:). Nincs más dolgunk mit hűtőbe tenni, majd begyűjteni a gratulációkat:-)))

Jó étvágyat!




3 megjegyzés:

szepyke írta...

Túl korán tetted közzé, jó lett volna a VKF-re is! :DD

Bogár és Gerti írta...

Húúúúúúúúúúúúúúúúúú!
Puszi

Unknown írta...

Köszönöm a receptet és a tippeket, nagyon jól sikerült!