Pages

2009. június 5., péntek

27,) Kávés kocka


Ezt a sütit most készítettem először, de nem  okozott csalódást. Bár féltem a piskóta jellegű tésztájától, hogy majd olyan száraz kóróra hajló lesz,,,de nem. A tetetjén a máz pedig csak az i-n a pont.

HOZZÁVALÓK:
- 1 bögre :) ami 3 dl-nek felel meg
- fél bögre margarin (olvasztva)
- 1 és negyed bögre kristálycukor
- 3 tojás
- 1 evőkanál azonnal oldódó kávépor
- 1 kiskanál sütőpor
- másfél bögre liszt
- 1 bögre főzőtejszín
- kb. 20x30 -as  tepsi

A BEVONATHOZ:
- 2 kiskanál azonnal oldódó kávépor
- 1 bögre porcukor
- 1 evőkanál olvasztott margarin

ELKÉSZÍTÉS:

A margarint a cukorral és az egész tojásokkal habosra keverjük (én kézi habverőt használtam), majd a kevés vízben feloldott kávéport is hozzáadjuk. A sütőporral összekevert lisztet és a tejszínt beledolgozzuk, majd sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk.
Előmelegített 180 fokos  (légkeverésesnél165 fokos) sütőbe tesszük, és kb. 40 perc alatt megsütjük. Ha megsült kiborítjuk a tepsiből , lehúzzuk a sütőpapírt és óvatosan az aljával felfelé visszatesszük a tepsibe. Azért az aljával, mert nekem a teteje elég hullámos lett , ezért fordítottam rajta, hogy a sima legyen felül. Amíg hűl a tészta, elészíthetjük a mázat. A kávét 1-2 evőkanálnyi meleg vízben feloldjuk, majd a cukorral és a margarinnal simára keverjük, és a kihűlt sütemény tetejét bekenjük vele. 
 Tegyük hűtőbe, majd kockára vágva tálaljuk.

Jó étvágyat!
 

0 megjegyzés: